fredag 19. juli 2013

Dag 12: Ille Rousse - Algajola - Calvi

I dag reiste vi fra Saint Florent. Vi begynner nå turen sørover på øya, men først vi ville se Calvi og Ille Rousse som ligger nordvest. La derfor inn en natt i Algajola som ligger midt i mellom. Vi spiste lunsj i  Ille Rousse og la oss på den fine stranden her. Natten i Algajola var derimot ikke så fin. Landsbyen var en øde liten spøkelsesby, og det første som møtte oss da vi kjørte av hovedveien var en most, død rev. Alle fikk en dårlig følelse, siden alt annet er så ordentlig, koselig og rent her. Og det ble bare værre da vi sjekket inn på et rom som var så muggent at lukta svei i nesa. Vi satte oss ned på senga og ble våte i rumpa, så rått var det. Det var ingen aircondition og det virket som om ikke det hadde bodd noen der på noen år. Vi åpnet det ene viduet på rommet, satte på en liten vifte og låste oss ut igjen i håp om at lufta ble bedre. Så reiste inn til Calvi der vi badet på noen klipper og spiste middag. Rommet i Algajola var allerede betalt så vi bestemte oss for å bare reise tilbake, komme oss gjennom natten og stå tidlig opp neste morgen for å reise videre. Da vi kom tilbake var jeg fast bestemt på at jeg skulle klare å sove der, men da alle gutta hadde sovnet måtte jeg bare gi meg; tok med meg en fuktig pute og et laken og la meg til å sove i bilen! Endelig frisk luft... enn så lenge. Ute begynte det plutselig å lyne og tordne noe voldsomt, og regnet høljet ned så jeg måtte lukke bilvinduene opp og ned hele natten ettersom bygene kom og gikk. Men gutta kom seg greit gjennom natten og vi trøstet oss alle med at det bare var èn natt på gjennomreise. Så kan med dette varmt anbefale Ille Rousse hvis du skal til korsika, og for guds skyld, hold deg langt unna Algajola og hotel L`ondine!!!

Sandkrig på stranden i Ille Rousse. 
Havnen i Calvi

Klippebading i solnedgangen i Calvi
Tivoli i Calvi

Angrer på at jeg ikke tok bildet av hotellet i Algajola til skrekk og advarsel!


Ingen kommentarer: