søndag 31. mars 2013

Påsken 2013

Barna og jeg startet påskeferien hjemme på Småland mens Torbjørn reiste på 5 dagers skredkurs i Hurrungane med Norgesguidene. Onsdag kjørte jeg og barna grytidlig til Turtagrø for å hente Torbjørn. Vi kjørte over Vikafjellet, ned i Vik, og derfra med ferge til Hella og videre til Sogndal - Luster - Turtagrø. En utrolig flott biltur! Mens vi ventet på at Torbjørn skulle komme hjem fra kursets siste topptur gikk vi en liten langrennstur ved Turtagrø med spektakulær utsikt mot blant annet Store Skagastølstind og Ringstindene:


Så gikk turen direkte videre til Beitostølen. Her over fjellet mot Tyin i skumringen:

Langfredag fikk jeg og Torbjørn en fin topptur på Mugnetind. Jeg overrasket meg selv med en litt brattere nedkjøring enn det jeg er vant med. Nedkjøringen er markert på bildet nedenfor:

Ellers har påsken gått med til snøhulebygging, påskehopprenn, langrennsturer, appelsin og KvikkLunsj -spising og aking - masse kos og gøy sammen med familien:











Det er noe spesielt med å være på fjellet i påsken med sol og snø. Føler oss heldige som har fått oppleve dette i år. 



3 kommentarer:

Michaela Bentsrud Nemeckova sa...

Elsker bilde av Andre med spaden sin bak dere jenter! :)

Anonym sa...

geotorelxzp low rate loans
credit card debt help

Markablogg sa...

Herlige stemningsbilder :-)