søndag 20. januar 2013

Topptur til Fyresnipa

Vi reiste tidlig lørdag morgen for å få gå en fjelltur i sola. Fyresnipa 1461 var turmålet. Turen som starter i Jordalen er godt beskrevet i boka til Øyvind Birkeland Toppturar i Vossafjell, en 4-6 timers tur i ikke så alt for bratt terreng. Turen opp var en svett og god opplevelse i fantastiske omgivelser. Nedkjøringen var akkurat passe bratt til å kunne kruse nedover den breie fjellsiden i store svinger, men melkesyra i lårene kom snikende mot slutten etter 860 høydemeter uten stopp. Her må det trenes mer hvis jeg skal overleve Sunnmørsalpene senere i vinter!! 
Sola titter akkurat frem idet vi starter turen.
Ca halvveis til toppen. 
Siste kneiken før vi skimter toppen
Utsikt
Klar for nedkjøring

11 kommentarer:

Syrinveien 3 sa...

HIhiiii, så fint:-) Dere er noen spreke heldig-griser!!!

Knut Stut Vaskeklut sa...

Dæven so flott. Trur eg må joina neste gong...

Markablogg sa...

Flotte bilder, så ut som en herlig tur :-)

Liv Janne Bell Jonstad sa...

Det såg fantastisk flott ut! Har faktisk vore på Fyresnipa, men det var til fots :)

Torill sa...

Kjempeflink! Det var uten ungar reknar eg med? Du seier du skal til Sunnmøre, kva fjell tenker du på då? Det er dei finaste fjella i heile Noreg, spør du meg ;-)

Elisabeth Ødegaard sa...

Det var jammen noen koselige kommentarer! Takk takk. Ja Knut du må være med neste gang bare at da kan du fly ned igjen!! Og Torill: Jeg vet ikke akkurat hvilke fjell jeg skal på for skal på en jente- ski camp. Skal bo på et hotel i nærheten av Sæbø så det blir kanskje noen topper i nærheten der? Har aldri vært der, men skal visst være kjempefint ja. Du er vel derfra??

Torill sa...

Ja eg er frå Volda, men Sæbø er den vakraste staden. Nydeleg perle omkransa av vakre fjell. Du kjem til å elske det. Håpar du ikkje vert råka av skodda, men får nydelege dagar med sol og snø. Ta masse bileter :-)

Elisabeth Ødegaard sa...

Å så gøy, skal bo på Sagafjord hotell. Skal ta masse bilder, og ja håper det blir knallvær!

moroglillemannpåtur sa...

Herlig herlig!! Det er når eg ser slike bilder eg virkelig ønsker at eg var flink på ski :( jobber med saken og håper på slike fine opplevelser. Først skal eg klare å få med lillemann på tur i pulk... Koselig blogg med masse inspirasjon! Kjekt å sjå

Jill c",) sa...

Hiv o`hoi for noen himmelske herlig turbilder!!!

Ja vi har den fineste naturen rundt oss! :)))

Elisabeth Ødegaard sa...

Takk alle sammen. Ja sånne turer glemmer man sent!