fredag 2. mars 2012

Back to the 80`s: Nostalgisk moro.

Klarte rett og slett ikke å gå forbi denne gamle helten skihopper`n, da jeg fant ham igjen blandt glorete plastleker på den lokale Joker´n. Jeg handlet raskt og spontant for denne lille hoppmannen måtte mine egene barn også få glede av!






I ettertid ser jeg at jeg som liten muligens var et rart, lite barn, da jeg foretrakk å leke med skihopper`n fremfor dokker og plastponnier. Da mange andre jenter hadde Barbie som heltinne valgte jeg heller Jens Weissflog som min helt. Delvis fordi jeg likte ting som var tysk (!?), og delvis fordi han var modig og hadde bart og hokceyhår flagrende ut av hjelmen. Fra jeg var fem til jeg ble fjortiss spadde jeg hoppbakker og inviterte hele familien til mitt eget lille hopprennshow: Her fikk både Michael Jackson, Lillebjørn Nilsen og Kim Larsen prøve seg i bakken, men favoritten Jens Weissflog gikk alltid seirende ut av det hele. 

Noen ting kan teknologien heldigvis aldri ta, og jammen ble det ikke en suksess både for barn, og ikke minst mor som kunne hente frem gamle kunster!


Fil:Bundesarchiv Bild 183-1989-0131-038, Jens Weißflog bei DDR-Skimeisterschaften.jpg
Den dag i dag er ikke hverken hoppsporten, tyske ting eller Jens Weissflog noe som står mitt hjerte nær, snarere tvert imot!  Men er du over gjennomsnittet interessert, kan du lese om den tyske skihopperern og hoppsporten her.


3 kommentarer:

Vicky sa...

Åh skihoppern! han var en av mine favoritter!!! så moro :)

Martin sa...

Dette var moro å se igjen. Hadde også to slike skihoppere! Fantastiske minner! :)

Elisabeth sa...

Ja ikke sant! He he, så det var ikke bare meg...